Susan Vogler-Pinfold


 

MEIN WERDEGANG

 

Geboren bin ich in Croydon, London, England

 

Als ich drei Jahre alt war, zogen meine Eltern nach Amerika. Da ging ich in Illinois, New Mexico und California zu Schule.

 

An der University of California, Long Beach, schloss ich meine BA ab, Hauptfach, Vokalmusik.

 

In Zürich studierte ich im International Opera Studio, am Opern House. Danach sang ich drei Jahre lang in Städtebundtheater, Biel-Solothurn und ein Jahr in St. Pölten, Österreich.

 

1985  habe ich mich als Englischlehrerin, Cambridge University, England, ausgebildet. In meiner privaten Englischschule vermittle ich mit Erfolg kreative, spontane Lernmethoden.

 

Seit einigen Jahren male ich leidenschaftlich gern. Ich kann meiner Kreativität freien Lauf lassen und mich ausdrücken.

 

 

MY LIFE

 

I was born in Croydon, London, England.

 

When I was three years old, my parents emigrated to America.

 

I went to school in Illinois, New Mexico and California.

 

I finished my Bachelor Degree at the University of California in Long Beach with a Major in vocal music.

 

I then studied at the International Opera Studio at the Operahouse in Zurich, Switzerland and sang for three years at the Städtebund Theater in Biel- Solothurn, Switzerland. After that I sang for one year at the Operahouse in St. Pölten, Austria.

 

In 1985, I received my teaching  certificate from Cambridge University, in England. In my private English school , I successfully teach English using spontaneous and creative methods. 

 

In the last few years I have discovered my love of painting. With canvas, brushes and paint, I enjoy creatively expressing  myself.